Archiwum

Powrót do listy aktualności

Ultramaraton rowerowy przez Pińczów 19.01.2009

Ponad 1200 km wyniesie międzynarodowy ultramaroton rowerowy, którego jednym ze współorganizatorów jest Gmina Pińczów. Trasa wyścigu poprowadzona będzie terenami państw wyszehradzkiej czwórki: Czechy, Słowacja, Polska i Węgry. Ultramataron jest wyścigiem kwalifikacyjnym dla RAAM ( RACE ACROSS AMERICA ), włączonym do Pucharu Świata.

Start i meta wyścigu znajdować się będzie w Bystrzycy (Czechy). Kolarze wystartują 6 sierpnia o godz. 11:00, a na metę dojadą 9 sierpnia.  Głównym organizatorem całej imprezy jest Extreme cycling klub Třinec i Urząd gminy Bystřice nad Olší, a współorganizatorami miasta partnerskie Bystrzycy: Pińczów, Tata, Svodin. Dyrektorem wyścigu jest Radek Kyselý, a dyrektorem trasy Petr Bezecný.


Zgłoszenia :
radek@eurorace.cz
petr@eurorace.cz
roman@eurorace.cz (PL)
-poczta : Extreme cycling klub Třinec
    Lidická 543
    739 61 Třinec
    Česká republika
- na starcie do 9:00 godz. w dniu wyścigu.

Opłata startowa :
2200,-Kč …100,- Euro do 15.lipca 2009
3500,-Kč …150,- Euro po 15.lipca 2009
-Przelewem bankowym na konto:
 Česká spořitelna 1732916369/0800
 IBAN: CZ06 0800 0000 0017 3291 6369      BIC: GIBACZPX
-na miejscu w dniu startu

Zakwaterowanie :
Organizator jest zdolny załatwić zakwaterowanie w razie zgłoszenia i zapłacenia opłaty startowej do 15.lipca 2009.

Informacje techniczne :
Start i meta wyścigu – teren szkół podstawowych Bystřice nad Olší
Długość trasy – 1 208 km
Przewyższenie – 11 200 km
Wyścig jest organizowany jako indywidualna jazda na czas, startuje się w odstępach czasowych określonych organizatorem wyścigu. Dwie do pięciu minut. Wyścig jest organizowany podczas pełnego ruchu drogowego na komunikacjach I, II, III, kategorii w poszczególnych krajach, z różną jakością nawierzchni dróg. Miejscami wyścig wiedzie po drogach z bardzo dużym ruchem samochodowym.

Uczestnicy wyścigu i ich wyposażenie :
W wyścigu może brać udział osoba starsza 18-tu lat. Każdy zawodnik powinien mieć minimalnie dwuosobową załogę i samochód w dobrym stanie technicznym dostosowanym do płatnych przepisów w poszczególnych państwach ( Czechy, Polska, Słowacja, Węgry ).
Załoga włącznie z kolarzem tworzy drużynę, która sobie wybierze kierownika.
Kierownik załatwia wszystkie sprawy podczas trwania całego wyścigu i jest odpowiedzialny za całą drużynę. Kierownik drużyny może wyznaczyć swojego zastępcę.
Obowiązkowym wyposażeniem roweru jest przednie i tylne oświetlenie do jazdy podczas zmniejszonej widoczności. Każdy zawodnik powinien używać przepisowy kask sztywny a to podczas całego wyścigu.

Orientacja na trasie i sposób jazdy :
Każdy uczestnik wyścigu otrzyma przed startem szczegółowy plan jazdy w czeskim i angielskim języku, który będzie uzupełniony aktualnymi informacjami o stanie trasy, który będzie stwierdzony tydzień przed wyścigiem. Dwie godziny przed startem wyścigu przebiegnie odprawa techniczna z dyrektorem trasy, gdzie będą również podane informacje o aktualnym stanie trasy. Każdy zawodnik otrzyma listę dla wyznaczenia punktów kontrolnych itd.  Wtedy też uczestnicy rajdu zapoznają się ze szczegółowymi zasadami poruszania się po trasie.

Wzdłuż trasy ustawione będą stałe punkty kontroli (w partnerskich miastach) oraz na niektórych przejściach granicznych poszczególnych państw. Dalej pojawią się ruchome punkty kontrolne wzdłuż całej trasy. Poszczególne miejsca punktów kontroli będą wyznaczone w szczegółowym planie jazdy.
W szczegółowym opisie trasy wyścigu będą wyznaczone punkty na trasie, które będą służyć potrzebom on-line dokumentacji na stronach internetowych. Na tych wyznaczonych punktach trasy załoga wyśle SMS wiadomość do centrali informacji. Numer telefonu dla tych informacji, jak i spis ważnych numerów telefonicznych będzie wyznaczony w szczegółowym planie trasy i w karcie uczestnika wyścigu. Do odpoczynku podczas wyścigu można skorzystać z punktów kontroli, stacji benzynowych, parkingów itd.

Pobierz: Regulamin Ultramaratonu Rowerowego RACE